Ezt az oldalt azért hoztam létre, hogy az etikus gazdálkodás elterjedését támogassam.
Ezt az oldalt azért hoztam létre, hogy az etikus gazdálkodás elterjedését támogassam.
Etikus vállalkozások közösségé formálódnak, egymást segítve válnak egy erős gazdálkodási erővé. Ez a jövő gazdasági modellje, amit nem a verseny jellemez, hanem az összefogás, egymástól tanulás, és a környezettel való harmónia.
Ha Te is részese akarsz lenni, akkor ez az oldal neked szól. Itt válaszokat találsz az etikus gazdálkodás működési kérdéseire, tapasztalatokról olvashatsz, és ha megkeresel, akkor segítek ezen elvek szerint alakítani a vállalkozásod működését.
Ha a témában csak 1 írást akarsz elolvasni, akkor ez legyen: A fenntarthatóság nem hóbort, hanem túlélési stratégia.
Az elmúlt pár ezer évben a vallások határozták meg az elképzeléseket arról, mi tekinthető helyesnek és mi nem. Ebből merítettette az emberiség azokat a fogalmakat, hogy mit jelent jó embernek lenni és hogyan válhatunk jobbá. Az ember fő motivációja valamilyen […]
Sokak elsődleges célja a kényelem, azaz erőfeszítés nélkül örömszerzés. Érdemes tudni, hogy a kényelem a teremtő képességünk és fejlődésünk egyik legnagyobb ellensége.
Az emberek lelkében él a vágy, hogy vállalkozásukat etikus alapokon működtessék, de ez csak álom marad ha nem keressük megoldásokat.
Minden mindennel összefügg, szokták mondani. És tényleg! Állapotunknak nagyobb hatása van a környezetünkre, mint gondolnánk, és ez felelősséggel is jár.
Ha belefáradtál a gondolataid és érzelmeid által determinált ismétlődő cselekedetek sorába és abba, hogy ezek mindig változatlan eredményhez vezetnek, akkor ezt az írást érdemes elolvasnod.
Ez a írás azoknak szól, akik számára világos, hogy nagy a baj, és tenni kell valamit, ugyanakkor tanácstalanok abban, hogy mit tehetnek.
Minden cég növekedésnek megvan a józan ideje és mértéke. Te feltetted már magadnak a kérdést, hogy mekkora a Te vállalkozásodnak az optimális mérete?
Én hiszem, hogy minden helyzetből van kiút, csak a jelenlegi világlátásunk, szemléletünk nem engedi számunkra felfedezni a megoldásokat, ezért van szükség a szemléletváltásra.
Elsőre nagyon távolinak tűnik, de közelebbről nézve apró lépésekkel, messze lehet jutni.
A munkabér előre kifizetése, meglepő hatással van egy emberre és ezáltal a szervezeti működésre.
Ikigai szóösszetétel jelentése létezésünk oka, életünk értelme. Ha csak az ábrán elgondolkodsz változást hozhat az életedben.
Mitől fognak a jövő vállalkozásai jól működni?
Etikusság nem egy definíció, hanem egy világlátás, ami fejlődésre ösztönöz.
A jelenlegi közgazdaságtan a csőd felé viszi a világot. Az etikus közgazdaságtan egy felfedezés. Melyik legyen?
Maradandóság kell legyen a gazdaság központi fogalma. E. F. Schumancher A kicsi szép könyvéből készült kivonat
Ma már tényként kezelt tévhit: Az emberiség számára a békéhez vezető út, az egyetemes jólét elérése.
Döntéseink és cselekedeteink előtt mérlegeljük azok várható következményeit, mert sokkal jelentősebb hatásai vannak mint ami elsőre látszik.
Az adott jelenséget egyformán jól leíró magyarázat közül azt érdemes választani, amelyik az egyszerűbb. Mai világunkban minden komplex.
A fenntarthatóság legégetőbb kérdés. Fontos, hogy a földi erőforrásokat, csak olyan mértékben használjunk, amilyen mértékben meg tud újulni.
Az életszínvonalat azon mérik, mennyit fogyasztunk. Ez értelmetlen és egy határ felett még céltalanok és boldogtalanabbak is leszünk tőle.
Ha a vállalkozásnak célja a nem közösségi értékteremtés, hanem a gazdasági siker, nehezen tud etikus alapokon működni.
A tartósság ma nem cél a gazdasági folyamatok tervezésnél. Elévülésre terveznek. Rengeteg szemetet, túlfogyasztást generál ez a hozzáállás.
Az átláthatóság egy nagyon erőteljes eszköz az etikusság útján. Amit teszek, az látszik. Amit látnak a munkatársak, azt látják az ügyfelek.
A munka 3 fő funkcióját: (1) Képességek fejlesztése (2) Önös érdekeink meghaladásának fejlesztése (3) egyéni alapszükségletek megteremtése
A tudás megosztása a fejlődés hajtóereje. Etikus módon működő iparágak, örömmel osztja meg tudásukat másokkal, segítik egymást.
A vállalkozás küldetésének tükrében kell meghatározni a sikerkritériumokat. Ezeket kell figyelnünk és mérnünk. A pénz nem sikerkritérium.
Minden nyereséges vállalkozásban meg kell jelenjen az a társadalmi felelősségvállalás, az adományozás.